Veelgestelde vragen

Waarom Geeft Energie?

Bij ons betaalt u slechts wat u verbruikt. Geen onnodig hoge kosten meer. We koppelen uw verbruik rechtstreeks aan de kale inkoopprijs van energie per uur. U kiest voor Geeft Energie omdat u niet meer wilt betalen dan u daadwerkelijk verbruikt en hiervoor een duidelijk overzicht wilt op één transparante factuur.

Hoe kan Geeft Energie zo goedkoop leveren?

We kopen elke dag alléén de energie in die onze klanten nodig hebben. Daardoor betaalt u altijd de handelsprijs. U betaalt dus niet voor het risico van prijsschommelingen, onnodige voorfinancieringen en gigantische inkoopcontracten. Message To The Moon, moederbedrijf van Geeft Energie, heeft veel ervaring met het leveren van daadwerkelijk verbruik. Dit resulteert in een hoge mate van automatisering en expertise en daardoor kunnen we goedkoper leveren.

Waarom verkoopt Geeft Energie alleen aan bedrijven?

Geeft Energie is onderdeel van één van de grootste zelfstandige partij voor zakelijke telefonie en internet. We merkten dat veel van onze klanten te veel betaalden voor energie en gas en onvoordelige abonnementen afnamen bij grote partijen. Om onze klanten en potentiele klanten nog meer van dienst te zijn, zijn we Geeft Energie gestart. Speciaal voor u, om u zo voordelig mogelijk energie te leveren.

Betaal je bij Geeft Energie ook Regiotoeslag?

Geeft Energie doet het anders: bij Geeft Energie betaalt u alleen de werkelijke kosten van de regiotoeslag zonder winstopslag. Bij Geeft Energie betaalt u via uw voorschotnota een voorschot regiotoeslag op basis van een gemiddelde en wij rekenen de werkelijke kosten achteraf – gespecificeerd – met u af. De werkelijke kosten worden op uw afrekening vermeld en verrekend met de betaalde voorschotbedragen. Wel zo transparant en geen verborgen marges.

Andere leveranciers berekenen een vaste regiotoeslag of maken vaste prijsafspraken voor de landelijke netwerkkosten, terwijl de werkelijke kosten pas achteraf bekend zijn. Meestal zit hierin een marge voor de leverancier en daarom zijn de kosten ook per leverancier zo verschillend.

Kan ik ook zelf opgewekte energie terugleveren aan het net?

Ja, Geeft Energie biedt de mogelijkheid om zelf opgewekte energie terug te leveren aan het net. Hiervoor ontvangt u dan altijd de APX-prijs van uw terug levering tijdens het uur van terug levering. Deze geleverde energie wordt verrekend op uw energienota.

Kan Geeft Energie ook alléén groene stroom leveren?

Zeker, we streven ernaar u zo groen mogelijke energie te leveren. Wilt u ervan verzekert zijn dat u alléén groene stoom krijgt, kunt u een Garantie van Oorsprong (GvO) kopen. Iedere groene bron (producent) heeft apart gemerkte GvO’s. Als u groene stroom afneemt bij Geeft Energie worden voor u GvO’s gekocht en afgeboekt, zodat u kunt aantonen dat u uitsluitend groene energie afneemt. De additionele kosten voor groene energie bedragen ongeveer; € 0,00068 per kWh voor groene stroom uit Nederlandse biomassa en ongeveer € 0,00045 per kWh voor groene stroom uit Europese windmolens. De groene stroom en de toeslagen worden transparant weergegeven op uw factuur.

Ik wil klant worden van Geeft Energie, waar kan ik me aanmelden?

U kunt zich aanmelden bij Geeft Energie via dit formulier of contact op te nemen via: 0800 33 44 000.

Ik wil graag overstappen naar Geeft Energie maar heb nog een lopend contract bij een andere leverancier, kan dit?

De kosten voor het vroegtijdig beëindigen van het contract bij uw huidige leverancier kunt u bij uw huidige leverancier opvragen. Voor kleingebruikers zijn deze kosten vaak niet al te hoog. Daarom kan het zijn dat u, ondanks de eenmalige kostenpost, op jaarbasis goedkoper uit bent bij Geeft Energie dan bij uw huidige leverancier door onze lagere tarieven. Direct overstappen naar Geeft Energie is dan ook een slimme keuze.

De oversstapboetes voor grootgebruikers kunnen echter oplopen tot zeer hoge bedragen. Zoek daarom eerst even goed uit wat de kosten voor het overstappen bedragen. Soms is het namelijk interessanter om uw huidige contract uit te dienen alvorens over te stappen naar Geeft Energie. Opzeggen kan u natuurlijk wel direct doen bij uw huidige leverancier en aangeven dat u energie bij Geeft Energie af wilt nemen. Op die manier stapt u, op het moment dat uw huidige contract afloopt, zorgeloos over naar Geeft Energie. Wel zo gemakkelijk.

Zeggen jullie ook het contract op bij mijn oude leverancier?

Als teken van service zeggen we voor u het contract bij uw oude leverancier op. U hoeft ons hiervoor alleen schriftelijk te machtigen. Wij doen de rest.

Als u over een grootverbruik aansluiting beschikt, kunnen we helaas uw contract niet opzeggen. Dit zal u dan zelf moeten doen. Dit kan gemakkelijk door contact op te nemen met uw oude leverancier.

Wat is een slimme meter?

Een slimme meter is de opvolger van de huidige meter voor elektriciteit en gas. De slimme meter werkt digitaal en meet, net als uw huidige meter, uw verbruik van elektriciteit en gas. Het grote verschil tussen een reguliere meter een slimme meter is dat een slimme meter de meterstanden automatisch doorzend naar uw netbeheerder. U hoeft dus zelf geen standen meer door te geven. Daarnaast stelt een slimme meter uw netbeheerder in staat om precies dat door te berekenen wat u verbruikt. Meer informatie vindt u op www.slimmemeters.nl.

Waarom heb ik een slimme meter nodig?

De inkoopprijs van stroom en gas varieert per uur vanwege de marktwerking. Om gebruik te kunnen maken van variabele prijzen is het noodzakelijk dat er inzicht is in het verbruik. En dit inzicht wordt verkregen door de slimme meter.

Hoe weet ik of ik een slimme meter heb?

Om erachter te komen of u een slimme meter heeft, kunt u het beste contact opnemen met uw huidige netbeheerder. Als u niet weet wie uw netbeheerder is, dan kunt u deze opzoeken op www.eancodeboek.nl.

Zodra u zich bij ons aanmeldt, ontvangen wij de benodigde informatie van uw netbeheerder om gebruik te kunnen maken van uw slimme meter. Mocht u er nog geen hebben, krijgen wij daarvoor de nodige informatie om er wel een beschikbaar te stellen voor u en nemen we contact met u op voor het plaatsen van de slimme meter.

Hoe koppelt Geeft Energie mijn verbruik aan de handelsprijzen?

Met uw toestemming lezen wij uw slimme meter uit. Uw daadwerkelijke verbruik, elk uur voor stroom en elke dag voor gas, koppelen we aan de op dat moment geldende handelsprijzen. U krijgt maandelijks een overzicht met het verbruik en de prijsopbouw en ieder jaar een jaarafrekening. Eerlijk en transparant.